Зарубіжна література
11 -
клас
І семестр
№ п/п
|
Дата
|
Зміст
навчального матеріалу
|
1
|
ЛІТЕРАТУРА. МОРАЛЬ. ЛЮДЯНІСТЬ. Виклики сучасного світу. Значення літератури та культури для
збереження миру й духовності. Роль вітчизняної перекладацької школи для популяризації
світової літератури й формування українського читача. Літературні премії
світу, письменники-лауреати та їхній внесок у боротьбу за мир і духовність.
|
|
2
|
ЗОЛОТІ СТОРІНКИ ДАЛЕКИХ ЕПОХ. Німецьке Просвітництво
та його вплив на розвиток Європи. Йоганн Вольфґанґ Ґете (1749 – 1832).
«Фауст» (І частина), останній монолог Фауста (ІІ частина).
Віхи життя та значення діяльності
Й. В. Ґете для світової культури. Історія створення трагедії
«Фауст». Особливості композиції.
|
|
3
|
Проблематика.
Образ Фауста як утілення динамізму нової європейської цивілізації. Пошуки
сенсу буття й призначення людини. Опозиція Фауст – Мефістофель. Фауст і
Маргарита. Жанрова своєрідність твору. (Уривок напам’ять. )
|
|
4
|
МОДЕРНІЗМ
. Модерністська проза початку
ХХ ст. (загальна характеристика).
Світоглядні й естетичні засади
модернізму, його художнє новаторство. Модерністські явища в художній прозі на
початку ХХ ст. Ф. Кафка, Дж. Джойс і М. Пруст як
зачинателі модернізму в європейській прозі.
|
|
5
|
Франц Кафка (1883 – 1924). «Перевтілення».
Життя і
творчий шлях Ф. Кафки. Зображення відчуження особистості в новелі
«Перевтілення». Образ Грегора Замзи: проблемність, метафоричність,
символічність. Розкриття у творі світового буття як абсурдного.
|
|
6
|
Особливості
композиції, функції фантастики. Характерні риси стилю Ф. Кафки,
поєднання реалістичних і міфологічних елементів у гротескному світі.
|
|
7
|
Михайло
Опанасович Булгаков (1891 – 1940). «Майстер і Маргарита».
Життєвий
і творчий шлях М. Булгакова. М. Булгаков і Україна. Конфлікт митця
з владою в умовах тоталітарної радянської системи.
|
|
8
|
Роман
«Майстер і Маргарита» як «роман-лабіринт» зі складною філософською
проблематикою. Культурні та літературні джерела твору. Взаємодія трьох світів
у творі: світ радянської дійсності, біблійної
давнини та фантастичної «дияволіали».
|
|
9
|
Особливості
композиції («роман у романі») та оповідної структури. Морально-філософський
зміст «єршалаїмських» розділів твору. Трагізм долі митця (майстра). Проблеми
кохання й творчості. Засоби комічного (сатира, сарказм, пародія та ін.)
й трагічного (гротеск, трансформація простору й часу та ін.).
|
|
10
|
Розвиток
мовлення № 1(письмово).
Есе
за романом М. Булгакова «Майстер і Маргарита»
|
|
11
|
Контрольна
робота № 1. Різнорівневі
завдання за темами «ЗОЛОТІ СТОРІНКИ ДАЛЕКИХ ЕПОХ», «МОДЕРНІЗМ».
|
|
12
|
ШЕДЕВРИ
ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ЛІРИКИ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ XX СТ.
Розвиток
мовлення № 2 (усно). Захист
рефератів. Розмаїття течій
модернізму й авангардизму в європейській ліриці XX ст.
|
|
13
|
Ґійом Аполлінер (Вільгельм Альберт Володимир
Олександр Аполлінарій Костровицький, 1880 – 1918). «Зарізана голубка й
водограй», «Міст Мірабо».
Ґійом Аполлінер
– поет-авангардист. Зв’язок поезії митця з естетикою кубізму, своєрідність
«сюрреалізму» письменника, його художні новації в царині лірики. Збірки
«Алкоголі. Вірші 1898 – 1913 рр.», «Каліграми. Вірші Миру і Війни».
Специфіка віршованої форми каліграм («Зарізана голубка й водограй»). Тема
кохання й часу у вірші «Міст Мірабо». Верлібр у творчості Ґійома Аполлінера. (Напам’ять)
|
|
14
|
Срібна доба російської поезії: течії, здобутки, долі
митців.
Анна Андріївна Ахматова (А. А. Горенко,
1889 – 1966). Вірші (1-2 за вибором учителя). Поема «Реквієм».
А. А. Ахматова
й акмеїзм. Етапи творчості мисткині. Провідні теми й мотиви ранньої лірики
А. А. Ахматової, образ ліричної героїні, конкретність описів,
«щоденниковість» і психологізм. Поема «Реквієм» як відображення особистої й
суспільної трагедії. Протест проти насильства, біблійні мотиви в поемі. Образ
матері. (Напам’ять)
|
|
15
|
Володимир Володимирович Маяковський (1893 –
1930). «А ви могли б?..»,
«Послухайте!», «Борг Україні»
В. В. Маяковський – поет-новатор, уплив
футуризму на поетику митця. Протиставлення ницої буденності й прагнення
ліричного героя до іншого (омріяного) світу в ранній ліриці. Особливості
віршованої системи В. В. Маяковського. Метафоричність образів,
поетична мова. (Напам’ять)
|
|
16
|
Борис Леонідович Пастернак (1890 – 1960). «Гамлет»,
«У всьому хочу я дійти...», «Зимова ніч».
Творчий шлях Б. Л. Пастернака в контексті
срібної доби. Філософська спрямованість лірики й прози митця. Теми кохання,
сенсу життя, творчості, боротьби з насильством у спадщині письменника.
Відлуння мотивів світової культури у віршах Б. Л. Пастернака.
Засоби художньої виразності. (Напам’ять)
|
|
17
|
Позакласне читання № 1 Вірші
поетів срібної доби
|
|
18
|
Контрольна
робота № 2 Твір-роздум
за темою «ШЕДЕВРИ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ЛІРИКИ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ XX СТ.»
|
За
начальною програмою «Зарубіжна
література. Програма для 10–11 класів загальноосвітніх навчальних закладів з
українською мовою навчання. Рівень стандарту. Профільний рівень» (Авторський
колектив програми: голова –
учитель-методист зарубіжної літератури Л. П. Юлдашева; наукові
консультанти – д. філол. н., проф. О. М. Ніколенко,
д. пед. н., проф. О. О. Ісаєва, д. пед. н.,
проф. Ж. В. Клименко, к. філол. н.,
проф. Ю. І. Ковбасенко, к. пед. н., та ін.) що затверджені наказом МОН від 23.10.2017 № 1407.
(електронний ресурс: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-10-11-klasiv).
Комментариев нет:
Отправить комментарий