Виховна робота

ТЕМА. УКРАЇНА – ДЕРЖАВА ЄВРОПЕЙСЬКА
Перший урок для учнів 9-А класу 
Мета: Сприяти розумінню учнями місця України серед інших країн, особливо Європи, допомогти зрозуміти важливість Європейського об'єднання, акцентувати увагу на необхідності розширення знань про Україну як можливого члена Євросоюзу, сприяти формуванню нового європейського світогляду молоді, розвивати навички творчого мислення учнів шляхом їхнього включення у полеміку, формувати моральні пріоритети, які визначають людину найвищою цінністю.
Обладнання: Мультимедійна презентація
Хід уроку
Учитель. Кожній людині мила своя сторона! Земля, на якій вона народилась, є рідною, бо на ній живуть мама і тато, братики і сестрички, бабуся і дідусь – цілий рід, велика родина. Родина до родини – то народ. Наш Перший урок пропоную розпочати рядками про Батьківщину – Україну.
           Учитель. Слайд 2. Революція Гідності – це новий термін, який визначає політичні та суспільні зміни в Україні з 21 листопада 2013 до лютого 2014 року, викликані відходом політичного керівництва країни від законодавчо закріпленого курсу на Європейську інтеграцію та подальшою протидією цьому курсу. Чим була революція для кожного з нас? Для когось прогулянкою, для когось війною. Але в першу чергу Майдан став випробуванням на цінність особистості людини, виміром людськості та гідності.
 Слайд 3.         Учениця.
Для чого люди вийшли на Майдан?
Що їхні сонні душі розбудило?
Розвіявся густий-густий туман,
Що прикривав всю правду так грайливо…
Для чого мерзнем, нащо стоїмо?
Бо хочем Україну ми підняти!
ЇЇ «Європою» ми гордо назвемо,
Бо вона гідна статус такий мати.
У всіх містах великих і малих,
У всіх куточках неньки України
Всі люди, всі – від юних до старих –
Пророчать позитивні й стрімкі зміни.
Тож не сидіть тихенько в стороні,
 Не будьте ви до цих подій байдужі!
Бо знайте, ви сьогодні не одні!
А разом ми нестримні й справді дужі!
Учитель. Сьогодні ми згадаємо основні події тих днів Єврореволюції. Під час боротьби українського народу проти режиму формувалося громадянське суспільство, вражаючи світ. 
 Слайд 4. Показ документальних кадрів про події, що відбувалися в країні і на Майдані Незалежності у 2013 році (5 хв.)
Учитель. Ми – українці – свідомий  і відповідальний народ, здатний відстоювати свій вибір. Ми подали історичний приклад того, як солідарність, братерство і взаємоповага між сотнями тисяч людей згуртовує їх довкола спільної мети. Український народ відчув потребу в єднанні, повірив у своє майбутнє і довів, що у нації, яка вийшла на Майдан і заявила, що спроможна на захист своєї свободи, є велике серце і високий дух.  Слайд 5
Революція Гідності кардинально змінила розвиток держави та суспільства, згуртувала свідомих, зрілих громадян – справжніх патріотів Батьківщини. Але шанс на зміни дістався нам дорогою ціною – ціною людських втрат. Вічною раною на серці кожного українця буде пам'ять про героїв Небесної Сотні та воїнів АТО, кожен з яких віддав за свої переконання найвищу ціну власне життя.
       Серед загиблих воїнів АТО є і наші миронівчани.  Слайд 6. Це - Михайлов  Віталій Анатолійович  – житель села Маслівка,  (30.10.1982- 11.06.2014), (32 роки); Черненко Максим Зіновійович – житель Миронівки  ( 28.06.1984 – 15.02.2015), (31 рік); Яценко Юрій Петрович - житель села Росава  (23.07.1977 – 25.08. 2014), (37 років); Слободяник Вадим Павлович  - житель  Миронівки
 (20.08.1978 – 28.07. 2014), (36 років).
       Тому пропоную вшанувати хвилиною мовчання всіх, хто загинув, захищаючи незалежність і свободу України.
 Вшанування пам᾿яті загиблих на Майдані і під час АТО хвилиною мовчання.
         Але Революція Гідності не завершилася, вона продовжується на сході нашої країни. Саме завдяки мужності українських військових там, ми зараз можемо спокійно жити тут. Ми віримо в перемогу наших воїнів, які з почуттям гідності, патріотизму нині воюють на сході України, захищаючи її територіальну цілісність, відстоюючи ідеали свободи і демократії як найвищої цінності сучасного цивілізованого суспільства. 
       Учитель. Як ви вважаєте, потрібні Україні Збройні сили, потрібні їй захисники? Може, хтось із вас мріє в майбутньому стати воїном чи офіцером?
Змалку готуйте себе до військової служби, будьте витривалими, терплячими і не бійтеся труднощів. Армія - могутній щит і меч нашої Вітчизни, який завжди зможе дати відсіч нападникам і ворогам. Хтозна, як в майбутньому складуться ваші життєві дороги.

Учитель. Не забуваймо ніколи того, ким ми є, хто наші батьки, де наша батьківщина, яка наша рідна мова. Щоб ми могли завжди з гордістю сказати: «Я – Українець!». 
Учень. Революція відбулася не лише в політичному житті країни. Передовсім вона відбулась у нас самих, у нашій свідомості. За словами Президента Петра Порошенка «Україна – це територія гідності і свободи. Такими нас зробила не одна, а дві революції – наш Майдан 2004 року, який був святом свободи, і революція 2013 року, Революція гідності. Це був надзвичайно важкий іспит для України, коли українці продемонстрували свою європейськість, гідність, своє прагнення до свободи».
Учень.  Слайд 8. Зараз Україна – одна з найбільших держав Європи з площею 603,7 тис. квадратних кілометрів! населенням більш як 42 млн. чоловік. Вона межує з сімома країнами світу. Наша Вітчизна – центр Європи. (с. Ділове Рахівського району Закарпатської області).
    Що ж таке Європа? Яка вона, Європа?
Учень. Протягом багатьох століть поспіль Європа утримувала історичне лідерство. Звідси почалися Великі географічні відкриття, тут зародився капіталізм, відбулася перша революція. Європа – це і територія, на якій відбувалися події двох світових воєн,і приклад об'єднання багатьох держав для спільного вирішення злободенних проблем, це і спільні гроші – євро, це і спільний дім для десятків різних націй та народів, взаємопроникнення культур. У Європі знаходиться 45 незалежних держав. Загальна площа Європи понад 10 млн. кв. км, населення – більш 700 млн. чол. 
 Учитель. Слайди 9-10
 Вікторина
Як розшифровується абревіатура ЄС? Європейський союз.
Яка єдина грошова одиниця введена в Європейському Союзі? Євро.
На якому материку знаходиться Європа? Євразія.
В якій країні знаходиться географічний центр Європи? Україна.
Яку країну Європи називають «Країна гейзерів та вулканів»? Ісландія.
Яка країна на європейському континенті найменша? Ватикан.
Яка країна Європи найбільш густонаселена? Монако.
У якій країні Євросоюзу протікає найкоротша в світі річка Аріль (довжина
річки – 84 м)? Італія.
Яка гірська вершина Українських Карпат найвища? Гора Говерла.
Який півострів Європи найбільший? Скандинавський півострів.
 Слайди 11-12. Перевіримо як ви знаєте карту світу. На екрані учні зможуть бачити карту Європи.  Вам потрібно  назвати країни та їхні столиці
Країни:
Австрія – Відень.
Данія – Копенгаген.
Греція – Афіни.
Італія – Рим.
Швеція – Стокгольм.
Франція – Париж.
Німеччина – Берлін.
Україна – Київ
Учень. Ми знову почали писати свою історію. Які барви переважатимуть на скрижалях цієї історії? Куди буде спрямована енергія нації? Яку державу ми збудуємо? Шановані в Україні і за її межами люди дають свої прогнози. У них – різні погляди, неординарне бачення завтрашнього дня України, її майбутнього місця і ролі в житті людства. 
 Слайд 13. Договір про створення ЄС було підписано в 1992 році в Нідерландах керівниками держав і урядів членів Європейського співтовариства. 1 листопада 1993 року договір набув чинності. 
 Слайд 14. Зараз ЄС об’єднує 28 держав континенту: Австрію, Бельгію, Болгарію, Великобританію, Данію, Грецію, Естонію, Ірландію, Іспанію, Італію, Кіпр, Латвію, Литву, Люксембург, Мальту, Нідерланди, Польщу, Португалію, Румунію, Словаччину, Словенію, Угорщину, Фінляндію, Францію, ФРН, Хорватію, Чехію, Швецію (показує на карті). 
Внутрішня політика ЄС базується на розробці спільної програми діяльності в сільському господарстві, телекомунікації, транспорті, енергетиці, довкіллі.
Зовнішня – на розробці програми зовнішніх економічних зв’язків і торгівлі, поступовому посиленні своєї міжнародної ролі шляхом проведення в життя спільного зовнішнього курсу та стратегії безпеки.
Учень. Зараз Україна – індустріально-аграрна країна зі значними економічними ресурсами. Частка її національного доходу у світовому виробництві становить більше 2%. За промисловим виробництвом цей показник був вищим і дорівнював 2,5%. Водночас кількість її населення не перевищує 1% від населення планети.
Учень.  Слайд 15,16. Україна посідає перше місце в світі за видобутком залізної, марганцевої руд, збором цукрових буряків, соняшнику, четверте – за обсягами видобутку виробництва сталі, збору картоплі, п’яте – за виробництвом сірчаної кислоти, шосте – мінеральних добрив. За абсолютними розмірами виробництва деяких видів продукції Україна входить до десятки найбільших виробників. Це стосується випуску телевізорів, шовкових тканин, виробництва електроенергії, цементу, зерна, м’яса, олії...
Учень. Україна не тільки задекларувала свою незалежність, вона домоглася дипломатичного визнання на міжнародній арені. Вона переконала світову громадськість у важливості свого державницького існування як запоруки стабільності в Європі. Це було нелегкою справою, адже останні 300 років світ переконували, що української нації не існує...
Учень. Слайд 17. Наша країна як європейська має свою Конституцію, національну валюту. Україна – це повновартісна, повносила європейська держава. Вона усвідомлює своє місце в сучасному світі. Має вольовий та гордий, працьовитий народ, що хоче мати власну нормальну державу, поважає власну історію, культуру і рідну мову. Наша держава – демократична, бо у ній народ бере участь в управлінні її справами. 
Учитель. Кожен з вас має право на думку. Отже, я хочу почути ваші щирі слова про те, чи потрібен нам ЄС, що він нам дасть. 
Вправа «Мікрофон», під час якої учні висловлюють власні думки
Я думаю, що ми давно варті бути в ЄС, бо у Карпатах знаходиться географічний центр, бо ми родом з Київської Русі, ми давно прийняли християнство.
Моя думка така: Європа – непогано. Але треба мати свою голову. Ми самі маємо до пуття привести Україну. Звісно, в деяких питаннях Євросоюз може нам сприяти.
Щоб вступити в ЄС, нам потрібна стабільна влада, повага до прав людини, забезпечити виконання норм європейського права, треба мати високоефективну ринкову економіку. Лише тоді ми зможемо з чистою совістю стати членом ЄС.
Нам не треба поспішати, всі плюси і мінуси варто обміркувати. Треба подивитись на країни, які ввійшли у ЄС, - чи не шкодують вони; що зробили цей крок? 
Ми вже звикли до таких слів як євровалюта, європарламент, євромода, і ще до багатьох, які починаються з «євро» і мають значення досконалості, зразковості. Проте, хоч і живемо в центрі Європи, європейцями нас не вважають, не пускають у євродвері. Кажуть, що ми ще не дозріли. Зробіть, мовляв, щоб у всьому був у вас порядок, тоді і приймемо вас у цивілізовану сім'ю. Я вважаю, що вони праві: ми повинні розпочати зміни в собі, а тоді вести Україну у Європу. 
Учитель. Я рада була чути ваші відповіді. Вони щирі. І це головне. Це означає, що ви не боїтеся розмірковувати, висловлювати свої думки – значить, ви маєте європейське мислення, у вас формується новий європейський світогляд. Діти, що для вас означає бути громадянином європейської держави?
 Продовження Вправи «Мікрофон»
Нова українська душа прагне і вимагає нової думки, нових життєвих форм. Ми не звикли до стабільності, нас треба навчити наполегливо працювати. Нас миттю не запросять до європейської спільності. Головне, як на мене – це праця на користь держави і себе. 
Європейська держава – не просто незалежна. Це країна: незалежності, добробуту, свідомих громадян і справедливих законів, країна, яка шанує рідну мову, права особистості. Отож, бути громадянином такої держави — значить, мати національну свідомість, захищати інтереси нації.
    Щоб бути справжнім громадянином, потрібно все робити якнайкраще, бо це є обов'язком; поважати результати своєї і чужої праці, не шкодити нікому ні за яких обставин. 
         Учитель. Отже, ми з вами переконалися, що Україна – держава європейська. Вона представлена в усіх європейських організаціях, співпрацює з ЄС, громадяни України  працюють у країнах Європи. Україна має своє мистецтво, яке має європейський характер.
Україна є частиною Європи. Ми повинні все робити, аби прискорити вхід у європейську співдружність. А це можливо лише за умови, що разом будемо збагачувати Україну, дбати про її авторитет, підвищувати добробут громадян. 
        Учень.  Слайд 19. Безвізовий режим між Україною та Європейським союзом – статус, що дозволив громадянам України вільно перетинати міждержавні кордони країн Європейського Союзу без попереднього звернення до посольства для отримання дозволу, починаючи з 11 червня 2017 року. Cьогодні на часі є основні питання реалізації євроінтеграційного курсу України. Йдеться про створення зони вільної торгівлі та надання Україні статусу асоційованого члена ЄС. Це питання суто політичне, яке відкриває Україні перспективу для отримання плану дій щодо вступу в Євросоюз.
        Учитель. Усього на території Європи розташовано 45 незалежних країн, економіка і культура яких тісно пов’язані. Україна, маючи великий природний, економічний, культурний, інтелектуальний потенціал, спроможна посісти належне місце серед народів Європи і світу в цілому.  
Кожен повинен пам’ятати, що настав час, коли все залежить від спільної взаємодії та співпраці громадян держави Україна – дорослих і молоді. Слайд 20 Майбутнє залежить від кожного з нас!

Список використаних джерел
erudyt.net

Путеводитель по Евросоюзу: www.eu-ukraine.Kharkov.ua 3. Сіденко В.Розширення Європейського Союзу на схід:наслідки для України / Сіденко В.//Національна безпека та оборона - 2009. - № 9. 

Година спілкування "Місце рідної країни, де я мрію побувати"
Перший урок для учнів 8-А класу на тему: 
«Від проголошення незалежності до нової України»

Мета: формування в учнів розуміння цілісності й соборності України, усвідомлення особистої відповідальності за долю держави, українського народу;
виховання в учнів почуття патріотизму, національної гідності, любові та поваги до історії Батьківщини, рідного краю; поглиблення знань учнів про історію, культуру, традиції держави, видатних українців; розвиток пізнавальної активності учнів.
 Обладнання:
Ведучий. Доброго дня всім присутнім у цій затишній залі. Кожна людина завжди з великою любов’ю і душевним щемом згадує місце, де народилася, де минуло її дитинство; ту маленьку Батьківщину, де живуть її рідні люди. І якщо скласти маленькі Батьківщини кожного з нас – перед очима з’явиться наша велика держава Україна. Україна – це наша земля, рідний край, наша країна з багатовіковою історією, мальовничою природою, чарівною піснею, і мудрими талановитими людьми. Це велика європейська держава.
Ведучий. Україна – це історія народу, який протягом багатьох віків боровся за свою свободу і незалежність. Це його славні лицарі Петро Сагайдачний, Богдан Хмельницький, Максим Залізняк, Іван Мазепа, Устим Кармалюк та багато інших, які віддали своє життя за щастя народу. Це й такі відомі всьому світові діячі української культури, як Тарас Шевченко, Леся Українка, Іван Франко, Олександр Довженко, Марія Заньковецька, Микола Лисенко.
Ведучий. І сьогодні ми перевіримо, наскільки глибокі у вас знання щодо України, її традицій, історії, видатних особистостей.
Ведучий. Нам є чим пишатися. Тому що:
 - Україна – найбільша країна, територія якої знаходиться повністю в Європі.
- Географічний центр Європи заходиться неподалік містечка Рахів.
- Найдовший у світі тролейбусний маршрут 96 км з’єднує Ялту та Сімферополь.
Ведучий. - Хрещатик – найкоротша центральна вулиця Європи.  Її довжина усього 1225 м.
- Найглибша у світі станція метро «Арсенальна» знаходиться у м. Києві і сягає 105,5 м.
- Трембіта – найдовший музичний інструмент у світі.
- Українці розробили літак Ан-225 «Мрія» із найбільшою у світі вантажопідйомністю.
- В Україні зосереджено чверть світового запасу чорнозему.
 - Олешківські піски – найбільша пустеля Європи, яка простягається на 160 тис. га.
 - Пам’ятники Т.Г. Шевченку встановлено більш ніж у 1200 містах світу і за кількістю поступаються лише Будді.
Отже, пишаймося тим, що ми – українці! Нашій незалежній державі виповнилося лише 25 років, але  ж насправді Україна має дуже давню історію, багато традицій. Хоч ще відбувається становлення нашої держави, як європейської країни,  вона розвивається і в економічному, і в політичному планах.
Ведучий. Сьогодні ми проведемо урок-гру «Як я знаю Україну». Давайте пригадаємо українські свята».
Перед вами на екрані ліворуч написано свято. Ваше завдання – визначити дату, коли в Україні відзначають це свято.
1. Новий рік _________
2. Міжнародний жіночий день ____________
3. День захисника України__________
4. Різдво________
5. День Конституції України_________
6. День Соборності України___________
7. День незалежності України__________
8. День Святого Миколая______________
9. День Знань________
Відповіді: 1 січня; 8 березня; 14 жовтня; 7 січня; 28 червня; 22 січня; 24 серпня; 19 грудня; 1 вересня.
Ведучий. Наступне завдання. Вам пропонуються  твердження. Ви повинні визначити: більшими чи меншими від наведеного факту є істинні статистичні відомості, а також сказати правильну, відповідь.
 1. Чисельність населення України станом на лютий 2016 року становила 60,9 млн. чоловік (чисельність населення менша і складає 42 млн. 568 тис. 433 особи).
 2. Площа України становить 244,1 тис. кв. км (площа України більша і дорівнює 603,638 тис. кв. км).
 3. До складу України входить 22 області (більше, до складу України входить 24 області).
4. Україна межує з 10 державами: Болгарією, Чехією, Білоруссю, Росією, Німеччиною, Молдовою, Польщею, Словаччиною, Угорщиною, Румунією (менше – Україна межує із 7 країнами: Білоруссю, Росією, Молдовою, Польщею, Словаччиною, Угорщиною, Румунією).
5. Найвища гора України – Говерла – має висоту 5675 м (висота Говерли менша і складає 2061 м).
6. Загальна довжина Дніпра становить 875 км (загальна довжина Дніпра більша і становить 2201 км).
7. Україну омивають 5 морів: Чорне, Каспійське, Біле, Азовське, Мармурове (менше – Україну омивають лише 2 моря: Чорне та Азовське).
8. У межах України налічується близько 100 тис. видів тварин (менше – у межах України налічується близько 45 тисяч видів).
9. Для видобування корисних копалин із надр землі в Україні будують фабрики, заводи, шахти (менше – для видобування корисних копалин із надр землі в Україні будують тільки шахти).
Ведучий. Далі перевіримо, чи знаєте ви про те, чим багата наша країна. Я буду промовляти слова і, якщо назване є в Україні, ви плескаєте в долоні, а якщо немає – ні. Річки, гори, моря, пшеничні поля, океан, ліси, пустеля, міста, села, джунглі, квіти, родючий ґрунт.
Ведучий. Перед вами 10 тверджень, які стосуються видатних українців або подій, пов’язаних із Україною. Ваше задвдання – уважно перечитати їх, і якщо ви погоджуєтеся з твердженням, ставите «+», якщо не погоджуєтесь – «-».
 1. «Заповіт» Т.Г. Шевченка перекладено 147 мовами світу («+»).
2. Леонід Каденюк – Президент України («-», це перший космонавт України).
 3. Михайло Грушевський – перший космонавт України («-», це історик та політичний діяч).
4. Пабло Пікассо був у захваті від робіт української народної художниці Катерини Білокур («+»).
 5. Пилип Орлик – автор першої у світі Конституції («+»).
 6. Леся Українка була дочкою відомої дитячої письменниці Олени Пчілки («+»).
7. Марко Вовчок – видатний український письменник («-», це письменниця).
8. Ярослав Мудрий – великий князь, він побудував Золоті ворота та Софійський собор у Києві («+»).
 9. Картина Іллі Рєпіна «Козаки пишуть листа турецькому султану» зберігається в Києві («-», у Харкові.)
10. Сергій Бубка – видатний український спортсмен, який встановив багато світових рекордів у стрибках з жердиною («+»).
Ведучий. Ви всі молодці. Знаєте про рідну країну дуже багато. А це означає, що ви дуже її любите.

 Вже третій рік ми згадуємо події майдану, Небесну Сотню,  захват Криму та інші страшні події.  На нашій рідній землі йде війна. Ворог хоче знищити все те, що формувалося століттями у нашій країні. Але та країна і той народ будуть жити вічно, що пам’ятають  і знають свою історію.
Перелік заходів із  патріотичного виховання у І семестрі 2015-2016 н. р.
7- А клас
1.     Перший урок на тему: Хай квітне щаслива моя Україна ( Урок патріотизму.)/ 01.09
2.     Година спілкування до Всесвітнього дня запобігання суїциду «Пам’ятай, що ти життя найбільша цінність»/ 09.09
3.     Історичний урок: «Роки обпалені війною». До  71-ї річниці визволення України від фашистських загарбників. / 17.09
4.     Урок мужності  до Дня пам’яті жертв Бабиного Яру «Ті дні у пам’яті народній» /22.09
5.     Народознавча година «День українського козацтва» /08.10
6.     Година спілкування  «Сторінками світової книги прав дитини». /15.10
7.     Година спілкування. «Дерево міцне корінням, а людина – друзями». 22.10
8.     Година спілкування: «Світ професій: праця та покликання» /12.11
9.     Година спілкування:  «Я  дитина, я потребую захисту» (20.11 – День захисту прав дитини). / 19.11
10.                       Урок  пам’яті до Дня жертв голодоморів та політичних репресій :
11.                       «Хліб – осколок сонця на землі»/ 26.11
12.                       Інформаційна година: «День Збройних Сил України». (06.12)10.12
13.                       Народознавча година спілкування: «Традиції святкування Різдва та новорічних свят в Україні»./24.12

Класний керівник  Отрощенко Ю.О.


Комментариев нет:

Отправить комментарий